منو

آنالیز 5 لوگو جالب و مفهومی آنالیز ۵ لوگو جالب و مفهومی

یکی از موثرترین عناصر بر مخاطب استفاده از فضای منفی یا نگاتیو در طراحی لوگو می باشد. مخاطبان همیشه برای کشف رمز و رازهای پنهان در لوگوها بسیار مشتاق اند به خصوص اگر این رمزها صورت منفی هم داشته باشند. در ادامه با ما همراه باشید با آنالیز ۵ لوگو جالب و مفهومی:

۱-Picasa

 Picasa لوگوی سایت ویرایش و به اشتراک گذاری تصویر گوگل است. پیکاسا از سال ۲۰۰۴ به مالکیت گوگل در آمده و از اسم پابلو پیکاسو نقاش اسپانیایی گرفته شده است. در جولایه سال ۲۰۰۴گوگل پیکاسا را خرید و آن را به صورت رایگان در اختیار عموم گذاشت. لوگوی پیکاسا فقط نشان دهنده ی شاتر دوربین نیست. مفهموم کلمه ی پیکاسا  نقش مهمی در این لوگو بازی می کند P مخفف کلمه تصویر به انگلیسی و  casa به زبان اسپانیایی به معنای خانه است. متوجه خانه در میان پره های رنگارنگ این شاتر شده اید؟

 

پیکاسا

 

۲-Pittsburgh Zoo

Pittsburgh Zoo باغ وحش پیتسبورگ (شهری واقع در ایالت پنسیلوانیای آمریکا) یک لوگو فوق‌العاده با استفاده چشمگیر از فضای منفی ساخته است. باغ وحش های آمریکایی دوست دارند از فضاهای منفی در طراحی هایشان استفاده کنند. و باغ وحشی پیتسبورگ در پنسیلوانیا به زیبایی از این تکنیک استفاده کرده است. متوجه چیزی در این لوگو نشده اید، یک گوریل و یک شیر روبروی هم در دو طرف درخت قرار گرفته اند به همراه چندین ماهی.

 

پیتسبورگ

 

۳-Rdio

Rdio یک سرویس موسیقی است که عمدتا بر روی رادیوهای اینترنتی تمرکز دارد و توسط بنیانگذار اسکایپ یعنی Janus Friis ایجاد شده است. این لوگو نشان دهنده ی سرویس آنلاین رادیویی است. اگر چه حرف A از این لوگو حذف شده است، در فاصله ی حرف D  و O یک نت موسیقی قرار گرفته است. در لوگو Rdio از فضای نگاتیو در داخل حروف “d” و “O” برای نشان دادن دو نماد بسیار معمول در موسیقی، استفاده شده است.

 

رادیو

 

۴-The Bronx Zoo

The Bronx Zoo باغ وحش برانکس در شهر نیویورک قرار دارد. طبیعتاً یک باغ وحش از حیوانات در لوگویش استفاده می کند ( در این نمونه زرافه و پرندگان) در لوگوی این باغ وحش قرار گرفته است. اما صبر کنید، نگاه دوباره ای به پاهای زرافه ها بکنید که به شکل هنرمندانه ای شهر نیویورک در میان پاهای آنها تصویر شده است.

 

برانکس

 

۵-Spartan Golf Club

sparten golf club  این لوگو که توسط ریچارد فونتونو طراحی شده است از جهتی نشان دهنده ی سر یک جنگجوی اسپارتان می باشد که فضای منفی برای مخاطب ایجاد می کند و از جهتی به بازی گلف اشاره دارد که برای مخاطب تداعی کننده ی حس مثبت و شور و هیجان است. این طراحی لوگو از خلاقیت و هوشمندی بالایی برخوردار است.

 

اسپارتن گلف

 

 

پیشنهاد یک راه حل خلاقانه

دانادیزاین یک شبکه طراحی است که شما می توانید با ده ها طراح از سراسر کشور در ارتباط باشید و طراحی لوگو برند خود را به صورت یک مسابقه میان ده ها طراح از سراسر کشور برگزار کنید و با ایده و فکر چندین طراح بهترین طرح را برای لوگوی خود انتخاب کنید .

چگونه کار می کند ؟

ابتدا شما به عنوان یک کارفرما در داخل سایت یک مسابقه طراحی ایجاد می کنید و توضیحات لازم که از قبل جمع آوری کرده اید را مثل رنگ ، سایز ، تعداد صفحات و … در سایت وارد می کنید. سپس مبلغ  و زمان مورد نظر را برای پروژه خودتان انتخاب می کنید و ثبت سفارش می کنید .سپس با کمک سایت دانادیزاین پروژه شما از طریق ایمیل و کانال تلگرام دانادیزاین میان ده ها طراح از سراسر کشور اطلاع رسانی می شود. طراحان پروژه شما را بررسی خواهند کرد و در زمان تعیین شده طرح های پیشنهادی خود را برای شما ارسال خواهند کرد که شما می توانید طرح ها را با هم مقایسه کنید و به روی طرح ها نظر دهید تا به طرح دلخواه خودتان برسید، پس از تائید طرح و انتخاب برنده مسابقه می توانید به سادگی فایل های آماده شده را که برای چاپ نیاز دارین دانلود کنید در این سامانه می توانید چند طرح مختلف را بررسی کنید علاوه بر آن به طراحان حرفه ای هم دسترسی پیدا کنید .

برای اطلاعات بیشتر می تونید اینجا کلیک کنید

ارسال جدید ترین مقالات به ایمیل شما

ما هرگز اسپم ارسال نمی کنیم 🙂

Please wait...

عضویت شما با موفقیت انجام شد . باتشکر دانادیزاین

 

 

 

 

مطالب مرتبط

دسته :  مقالات

دیدگاه ها

  • ارسال شده در اردیبهشت ۲۹, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۴

    تجهیزیار

    جالب بود ! سپاس از اطلاعات تان !