منو

داستان های پنهان در لوگوهای معروف جهان داستان های پنهان در لوگوهای معروف جهان

لوگوی برندهای معروف به صورت اتفاقی انتخاب نشده‌اند و پشت طراحی هر یک از آنها هدفی ویژه وجود دارد. اگرچه ممکن است برخی از آنها واقعا معنایی نداشته باشند، اما در مقابل برخی دیگر قصد دارند به طرز ماهرانه‌ای پیامی را منتقل کنند. در طراحی معروف‌ترین لوگوهای جهان تنها به زیبایی توجه نشده است. درواقع به نظر می‌رسد در برخی از این لوگوها پشت هر خط، منحنی و رنگ معنای پنهانی نهفته است.  لوگوی برندهای جهانی معروف همیشه ما را به سمت خود جلب می کنند. در ۹۰ درصد موارد ما نمی دانیم که چه معنا و پیام پنهانی در این لوگوهای به ظاهر بی معنی و ساده پنهان است. اما باید بدانید که این لوگوها ساده و بی هدف نیستند و در پشت طراحی آن ها هدف و معنای خاصی نهفته است که از خلاقیت و زیرکی سازندگان آن نشأت می گیرد. در ادامه شما را با معنای تعدادی از این لوگوهای معروف آشنا خواهیم کرد.

 

۱- لوگوی Hyundai

بسیاری از افراد تصور می‌کنند لوگوی “هیوندای” کره جنوبی تنها حرف اول نامش است. اما حرف “H” نماد دو فرد است (مشتری و نماینده شرکت) که با هم‌دست می‌دهند.

لوگوی هیوندای

۲- لوگوی Amazon

شاید نشان سایت آمازون در نگاه اول هیچ مورد پنهانی در خود نداشته باشد، اما پشت ظاهر ساده این شرکت، رازی نهفته است. به فلشی که زیر کلمه amazon قرار دارد دقت کنید. این لبخند زیبا در حقیقت حرف a را به z وصل می کند تا با اعتماد به نفسی خاص به بیننده القا کند که هر چیزی در آمازون پیدا می شود.

لوگوی آمازون

۳- لوگوی Vaio

وایو را که حتماً می شناسید نامی تجاری که سونی بر لپ تاپ هایش نهاده است. فکر می کنید در لوگوی وایو پیامی نهان وجود دارد؟ اگر کمی هوشمند باشید، پاسختان «بله» است. دو حرف اول Vaio نمایانگر سیگنال های آنالوگ و دو حرف دوم آن که شبیه ۰ و ۱ هستند، سیگنال های دیجیتال را نشان می دهند.

لوگوی وایو

۴- لوگوی Evernote

فیل‌ها به قدرت حافظه بالا شهرت دارند و می‌توانند چهره افراد و حوادث را به خاطر بسپارند. به همین دلیل “اورنوت” که یک اپلیکیشن یادداشت‌برداری است، از تصویر فیل استفاده کرده است. اما گوش فیل اندکی تا شده است، درست همان‌طور که افراد گوشه کتاب را تا می‌کنند تا بدانند تا کجا مطالعه کرده‌اند.

لوگوی اورنوت

۵-لوگوی Adidas

آدیداس از نام بنیان‌گذارش “آدولف داسلر” گرفته شده. در طول زمان لوگوی شرکت تغییر کرده است، اما همیشه شامل سه خط است. این سه خط در زاویه‌ای قرار دارند که با هم یک مثلث را تشکیل می‌دهند. این مثلث نماد یک کوه است که به‌نوبه خود نشان‌دهنده چالش‌هایی است که هر ورزشکار با آن‌ها روبرو است.

لوگوی آدیداس

۶-لوگوی Fedex

‎لوگوی شرکت FedEx را شاید بتوان بهترین نمونه از نشان هایی با مضمون های پنهان برشمرد. اگر با دقت در این لوگو دقت کنید، متوجه نمادی که بین دو حرف E و x ساخته شده، خواهید شد. این فلش نشانگر سرعت و دقت است. مهمترین فاکتورهای شرکتی مانند FedEx.

لوگوی فدکس

ارسال جدید ترین مقالات به ایمیل شما

ما هرگز اسپم ارسال نمی کنیم 🙂

Please wait...

عضویت شما با موفقیت انجام شد . باتشکر دانادیزاین

مطالب مرتبط

دسته :  مقالات

دیدگاه ها