منو

چراغ قرمز های طراحی لوگو چراغ قرمز های طراحی لوگو

طراحی لوگو  شاید از نظر شما ساده باشد اما تابحال به این فکر کرده‌اید چرا کمپانی‌ها تا این اندازه روی لوگو سرمایه‌گذاری و هزینه صرف می‌کنند؟ لوگو در دنیای کسب و کار یک ابزار باارزش و تاثیرگذار تلقی می‌شود امروزه شرکت‌ها به‌دنبال راه‌های خلاقانه و جدید برای معرفی و نمایش نامشان هستند. این کار تنها با ورود به دنیای طراحی و صرف وقت و هزینه‌های زیاد و در نتیجه طراحی لوگو تحقق پیدا می‌کند. یادتان باشد، حسی که مشتریان‌تان به لوگوی شما دارند، مجموعه‌ی همه‌ی حس‌هایی‌ است که از تجربه خرید یا دیدن تبلیغ کالا یا خدمات‌تان به دست آورده‌اند. برای مثال در لوگوی فیسبوک واژه FaceBook در درون یک کادر مستطیلی با رنگ آبی قرار گرفته است. این مستطیل بیانگر وجود امنیت است و کاربران با دیدن آن حس امنیت و آرامش میکنند.
طراحی یک لوگوی ناموفق می تواند باعث آسیب رساندن به اعتبار برند شما شود پس در این مقاله از اشتباهات رایج در زمان طراحی لوگو صحبت خواهیم کرد.

 کپی کردن ممنوع!

هیچ گاه ایده گرفتن از یک طرح را با کپی کردن از آن طرح اشتباه نگیرید. ایده گرفتن جز جدایی ناپذیر در طراحی است و دلیل بر ضعف شما نیست. یادتون نره همیشه یک طرح بد بهتر از یک طرح کپی است. لوگوی شما در اصل هویت برند شما را به نمایش می گذارد با کپی کردن برند شما هویت خود را از دست خواهد داد. این کار حتی می تواند برای شما پیگرد قانونی به همراه داشته باشد و نوعی شکست برای برند مقابلتان محسوب شود.

لوگوی تاریخ مصرف دار

لوگوی شما باید به گونه ای طراحی شود که برای مدت های طولانی کاربرد داشته باشد البته این جمله بدان معنا نیست که تغییر و بهبود لوگو در طول زمان کار اشتباهی باشد.
لوگوها نیز همگام با برند خود پیشرفت و رشد خواهند کرد اما نباید شکل کلی و اصلی لوگو در طول زمان از بین برود بلکه باید بتواند در طول سالیان خدمت خود ماندگار و جاودانه بماند.

به تغییرات لوگوی BMW در گذر زمان دقت کنید:

تغییرات لوگو BMW با گذر زمان

وقتی لوگوهای خوب بد می شوند

بعضی از برندهای معروف هستند که لوگوهای نا مناسب از نظر مفهوم طراحی کرده اند. گاهی طرح هایی برای شرکت های سرمایه گذار در زمینه های نامتعارف طراحی می شود که با فکر قبلی انجام شده و اتفاقی در شکل گیری مفهوم رخ نداده است عکس این موضوع هم زمانی است که با دقت نکردن به جزییات طراحی و چیدمان المان ها کنار یکدیگر یک خروجی نامناسب شکل می گیرد. در ادامه یک نمونه از این برند ها را به شما معرفی خواهیم کرد: شرکت A- style شرکت تولید پوشاک ای استایل زمانی که این طرح را برگزید گمان نمی کرد که بتواند درآمد زیادی از این طرح جنجالی بر روی تی شرت هایش بدست بیاورد. 

 لوگو برند A-style

زیادی شلوغش نکنید!

هر لوگویی در یک نگاه باید دیده شود و بیننده فرصت کافی برای دیدن تمام جزئیات را ندارد. تا جایی که امکان دارد طرح را ساده تر کنید تا بیننده گیج نشود و در یک نگاه بتواند کیفیت و پیام برند و تفکر غالب بر کسب و کارتان را بفهمد.
در طراحی لوگو، مانند هنرمندان مینیمال کار کنید: هرچه کمتر، بهتر!

اولین لوگوی برند Apple در سال ۱۹۷۶ می تواند مثال خوبی در رابطه با این موضوع باشد:

لوگو برندapple

متکی بر رنگ نباشید

لوگو نباید متکی بر رنگ باشد. لوگو باید بدون رنگ طراحی شود و رنگ باید در انتهای کار به لوگو اضافه شود. استفاده از رنگ های متنوع در طراحی لوگو بر شلوغی و درهمی آن می افزاید و عیب دیگر آن ، در هنگام کوچک سازی لوگو برای ثبت در جاهای کوچک است که رنگ بندی بیش از یک یا دو نوع از وضوح آن می کاهد و اثر بخشی و ماندگاری طرح را نیز کم می کند.

لوگو برند adidas

زیبایی لوگو فقط در یک حالت

لوگو نباید فقط در حالت زوم و یا فقط در مقیاس بزرگ زیبا به نظر برسد بلکه باید در هر حالتی زیبایی خود را حفظ کند و پیام خود را به مخاطب منتقل کند.حتما لوگو را در اندازه‌های مختلف آزمایش کنید تا مطمئن شوید در همه‌ی اندازه‌ها، مفهوم و زیبایی مدنظر را می‌رساند.

من میتونم تا شب یه لوگوی خوب طراحی کنم!

فرقی نمی کند یک طراح حرفه ای باشید یا یک طراح مبتدی و آماتور واقعیت این است که طراحی یک لوگوی خوب  و حرفه ای نیاز به زمان کافی دارد اگر فشرده کار کنید نتیجه ای جز خستگی ندارد در این صورت ایده خوبی هم به ذهن شما نخواهد رسید.
مدیریت نکردن در زمان برای طراحی لوگو باعث خلق یک اثر بد می شود و این می تواند همه چیز را خراب کند و این سابقه ناموفق خیلی ها را از شما دور خواهد کرد.

جملات طولانی و غیر الزامی در لوگو

بدون شک شما هم بارها و بارها لوگوهای معروف دنیا را همراه با جملات و شعارهای تبلیغاتی همراه خود دیده اید. اگر با مفهوم لوگو آشنا باشیم قطعا میدانیم که سادگی جز اولویت ها و الزامات  طراحی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. جملاتی که برای معرفی شرکت ها در کنار لوگو استفاده میشوند نیز باید طراحی شوند نه صرفا فقط یک جمله طولانی با چیدمان نامناسب و اشتباه باشند.

مثلا لوگوی نایکی (Nike)همراه با شعار فقط انجامش بده!(just do it)

این جمله به خودی خود میتواند یک دید مثبت در ذهن مخاطب القا کند و تنها از سه کلمه تشکیل شده است و همراهی آن با لوگو ایرادی را وارد نمیکند ، با این حال میبینیم که این شعار هیچ وقت به همراه لوگوی این شرکت دیده نمی شود. البته جملاتی که همراه لوگو هستند ، به عنوان جزئی از آرم آن شناخته نمیشوند اما با این حال ، استفاده نکردن از شعار هر چند کوتاه در نشان توصیه میشود.

لوگو برند نایک

 

از یک فونت آن هم به صورت ساده استفاده کنید

اگر نگوییم میلیون، باید بگوییم هزاران فونت برای انتخاب و استفاده در طراحی و لوگو وجود دارد. ولی بهتر است در طراحی لوگو از یک فونت برای نوشتار استفاده نمایید استفاده از فونت های زیاد نیز از ارزش بصری کار شما خواهد کاست.شما باید به فونت‌های ساده و حرفه‌ای به عنوان یک عنصر منحصر به فرد نگاه کنید. استفاده از فونت‌های ساده برای مطالب، منجر به راحتی در مطالعه می‌شود.
بعضی از طرح‌های لوگو شرکت‌های بزرگ فقط متنی هستند و هیچ نمادی در آن استفاده نشده است.لوگو تایپ شرکت سامسونگ نمونه بارزی در این زمینه است. شما می‌توانید حروف را به گونه‌ای قرار دهید که خود نشان‌گر یک داستان یا تعریف کوتاهی از اپ باشد. تغییر رنگ، تغییر زاویه حروف و … می‌توانند نشان‌دهنده چیزی در برند شما باشند.
شما می‌توانید از فونتی برای طراحی لوگو استفاده کنید که محصول‌تان هم با آن فونت توزیع می‌شود. طرح‌های خلاقانه، نیازی به طراحی شلوغ و نامفهوم ندارند. فقط کافی است که یک فونت و رنگ مرتبط و ساده‌ای را انتخاب کنید.

لوگو تایپ سامسونگ

 

ارسال جدید ترین مقالات به ایمیل شما

ما هرگز اسپم ارسال نمی کنیم 🙂

Please wait...

عضویت شما با موفقیت انجام شد . باتشکر دانادیزاین

مطالب مرتبط

دسته :  مقالات

دیدگاه ها